Maureen in Amerika

Eerste week in Amerika!

Hello everyone! Het heeft even geduurd maar hier komt mijn verhaal over de eerste week in Amerika, hope you like it.


Monday, January 27th

De dag dat het avontuur gaat beginnen, optijd opstaan om de laatste dingen bij elkaar te pakken. Eindelijk klaar zit ik lekker op de bank word er aangebeld. Doe ik de deur open staat daar Yanouck en Danielle voor ze deur! Wat een leuke verassing. Nog even lekker bijkletsen en toen afscheid genomen.


Daarna Anna opgehaald en door naar Schiphol. Ik had een hele groep mee. Anna, mijn ouders, opa, oma Gijs, Carmen en Kevin.

Eenmaal op Schiphol aangekomen opzoek naar de incheckbalie want daar zat Shanice (een andere au pair die dezelfde vlucht had) Na inchecken afscheid genomen van iedereen. (There were some tears)


Daarna door naar de douane, dit ging lekker snel dus moesten een hele tijd bij de gate wachten. In het vliegtuig was het lekker rustig waren super veel stoelen vrij. Het eten was meh maar wat verwacht je ook. Het was wel gezellig met Shanice, af en toe lekker kletsen en als iemand rust wou was dat ook prima.


Eenmaal geland (rond 17u Amerikaanse tijd) waren we zo door de douane en moesten dus een tijdje wachten op iemand van Cultural Care en daarna ook nog naar een andere terminal om andere meiden op te halen.


Uiteindelijk waren we rond 20u bij de trainingschool, ingecheckt en de koffers naar boven gebracht. Daarna direct door naar beneden voor pizza en uitleg over de rest van de week. Na die uitleg direct naar bed want wat was ik moe. Maar niks was minder waar, toen ik op mijn kamer kwam waren mijn roomies er ook. Dus hebben elkaar leren kennen en gezellig gepraat en toen naar bed. Ik had 3 roomies, 1 uit Brazilië en 2 uit Italië.


Tuesday, January 28th

Heerlijk wakker geworden om 4u in de ochtend... Gelukkig was ik niet de enigste want ik ben maar beneden gegaan en daar zaten al een heel aantal andere meiden die niet meer konden slapen.

Vervolgens klaar gemaakt voor ontbijt om 8u en dat was in een ander gebouw. Het ontbijt was erg uitgebreid en lekker. Daarna hadden we les van 8:30-18:30 en toen dinner tot 19:30. Dit viel erg tegen helaas. Daarna naar de kamer, gezellig kletsen met mijn roomies en slapen.


Wednesday, January 29th

Weer eens rond 4u wakker en vandaag was ook nog eens een lange dag. Ontbijt om 8u en dan les van 8:30-18:30 dinner van 18:30-19 en dan een safety seminar van 19-20:15...

De seminar werd gegeven door een gepensioneerde New York Police officer. Hij was luid maar duidelijk. We hebben geleerd hoe we onzelf veilig houden hier en wat je moet doen als je word aangehouden.

Na de seminar zouden we eigenlijk naar Tarrytown maar we waren allemaal moe en zijn dus naar onze kamer gegaan. Weer gezellig kletsen met de meiden en slapen.


Thursday, January 30th

Vandaag moesten we vroeg op want ontbijt en de start van de lessen was een halfuur naar voren gezet omdat we in de middag naar New York City zouden gaan. Ontbijt was dus van 7-7:30 en les van 7:30-13:15. We hadden first aid, waar we eerst leerde hoe we moesten reanimeren op een volwassene en kind en daarna ook nog op een baby. Ook leerde wat we moesten doen als iemand stikt en wat andere kleine dingen.

Daarna snel eten en klaarmaken want om 14u stonden er 4 bussen klaar om ons naar New York City te brengen. We stapte uit bij Central Park daar een beetje rond gelopen foto’s gemaakt en toen de stad in. We hebben wat gegeten bij Wendy’s (American fastfood whoopss...) van daar door naar Time Square. Daar zijn we de M&M en de Disney store in geweest. In één woord WAUW!?

Ofcourse nog foto’s gemaakt op Time Square en daarna nog door naar Grand Central. Vanaf Grand Central even wat warms gehaald en naar The Empire State Building gelopen want daar stonden weer de 4 bussen om ons terug te brengen.

Eenmaal terug koffers pakken en naar beneden brengen. Want morgen is DE dag waar iedereen op heeft gewacht!


Friday, January31st

Vandaag is DE dag! Iedereen gaat naar hun hostfamily’s! Shanice vertrok met de eerste bus om 6:30 dus ben ik vroeg opgestaan om afscheid te nemen. Daarna rustig klaar maken en door naar beneden waar iedereen die worden opgehaald gespannen zit te wachten.

En daar was dan eindelijk mijn hostfamily! Ik rende naar de deur om de deur open te doen en toen M mij zag rende ze direct op mij af voor een knuffel, zo lief!Daarna afscheid genomen van Valerie (andere Nederlandse au pair) gelukkig woont zij maar een uurtje weg dus hopelijk zien we elkaar nog een keertje!

Daarna naar Pleasantville gereden wat mijn thuis is voor het aankomende jaar. Eerst ergens gestopt om een foto te maken met de meiden en naar mij hostmom te sturen want die moest gewoon werken. Daarna M naar school gebracht en nog een hele tour door Pleasantville gehad en het huis. Beetje uitpakken en daarna M weer ophalen.

Als avond eten zijn we naar een echte Amerikaanse diner geweest en het is alles wat je in films ziet! De boots waar je in zit, de mega borden met eten (wat overigens erg lekker was) en ondertussen hebben we the au pair game gespeeld. Dit iseen spel met kaarten met vragen erop die je aan elkaar kan stellen om elkaar beter te leren kennen! Erg gezellig.

Daarna lekker naar huis en op bed.



Saturday, February 1st

Weer vroeg op dus dan maar naar beneden en daar stond het ontbijt al klaar, American pancakes with sirup and fruits. HEERLIJK! Daarna rustig klaarmaken en toen moestgaan autorijden. We zijn naar een dorpje verderop gegaan en daar hebben we M en mijn hostmom afgezet. Daarna zijn P mijn hostdad en ik naar Starbucks gegaan, waar mijn hostdad een leuk verhaal vertelde. Hij heeft daar dus een hele tijd gewerkt en er wonen in dat dorpje een heel aantal beroemde personen (hij noemde als eerst Blake Lively en ik was shocked) blijkbaar komen die celebs dus elke dag daar in die Starbucks! Dus ik weet waar ik vaak heen ga om celebs te spotten?

Daarna M en mijn hostmom opgehaald en een heerlijke lunch gehad. Daarna M afgezet bij field hockey en met P naar een park geweest en gespeeld. Daarna nog naar een winkel en toen M opgehaald.

Vervolgens naar de winkel waar ik heeel graag heen wou: TARGET?! Ik denk dat we daar zeker wel een uur zijn geweest het is zo groot en er is zoveel het is net een Action maar dan een stuk erger hahah!

Toen lekker naar huis en film kijken. Natuurlijk viel ik na de eerste 10 minuten al in slaap gevallen en dus maar naar bed gegaan.


Sunday, February 2nd

Vandaag was Super Bowl Sunday, en dat is een big deal hier. Terwijl ik en mijn hostdad naar de telefoon winkel gingen voor een Amerikaans nummer en de meiden lekker zijn gaan spelen heeft mijn hostmom de hele dag in de keuken gestaan. We hadden eerst chips met verse guacamole. En daarna een salade, ribs (de beste ribs die ik ooooit heb gehad), chicken wings en kokosnoot garnaal maar ik hou niet van garnalen dus die heb ik niet gehad.

Ik heb de Super Bowl gekeken tot The Half Time Show om Shakira en J-Lo te zien en daarna lekker naar bed want morgen begint de eerste echte week.


Ik ga het hier denk ik enorm naar mijn zin hebben met mijn hostfamily! En ik zal zo veel mogelijk jullie op de hoogte houden!


Hope you enjoyed!


Liefs,


Maureen

Reacties

Reacties

Manon

??super leuk om je eerste week te lezen !! Mooi geschreven, ik volg je? veel plezier komende week??

Carmen

Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen!

Mike

Te grappig ook weer. En hee, die celebs die staan dadelijk in n lange rij bij die starbucks om jou te spotten!

Mike

Oh hee, en die Superbowl was hier ook een ding hoor! En je hebt de ontknoping gewoon gemist hahaha! Een lange nacht idd maar het was t waard hoor!

Mike

Ken je trouwnes de film Pleasantville? In t kort wordt het slapende plaatsje (weergegeven in zwart-wit) wakker geschud door de 2 hoofdpersonen en komt er kleur in t dorpje! Dat gaat jou ook wel lukken, me dunkt hahaha

Opa

Er komt een nieuwe film: de avonturen van Maureen in Pleasantvile. Veel plezier nog ?

Marion

Wat een leuk begin van je Amerika avontuur. Gaat vast goedkomen. Die Superbowl is hier ook populair hoor. Ben benieuwd naar je vervolgverhalen.

Valerie

Jaaa zo leuk! We gaan snel weer meeten ?

Renee

Geweldig Maureen! Leuk verhaal, toitoi daar!

Alice

Maureen, wat een leuke belevenissen. Fijn om zo ook echt te beginnen. Succes.

Anna

Ik geniet ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!