Maureen in Amerika

High lights February 2020!

Hi all!


Ik heb bedacht om maandelijkse high lights te doen op mijn blog! Dus vanaf nu komt elke maand een blog online met de leukste dagen van die maand, hope you like it.


——


Wednesday, February 5th

Dit is alweer mijn 3e werkdag en tot nu toe gaat het allemaal prima, nog even wennen aan de routine en het auto rijden.

Vandaag word leuk want na schooltijd halen we de oudste op, gauw naar huis want wij gaan naar Wicked on Broadway!

WAT? Ja in mijn eerste week ga ik al naar een Broadway show wat op mijn bucketlist stond. Check die kan er vanaf!


De show was fantastisch! Elk nummer stonden de tranen in mijn ogen zo goed was het. (Eind nummer rolde de tranen zelfs over mijn wangen, oeps). Dit is iets wat ik nooit meer ga vergeten en ik ben mijn hostfamily dan ook enorm dankbaar dat ze mij hebben meegenomen! Zeker niet mijn laatste Broadway show.


Sunday, February 9th

Vandaag heb ik met wat vriendinnen van de trainingsschool afgesproken om een dagje naar New York City te gaan. Mijn eerste keer alleen met de trein naar New York, spannend! Ik heb zoveel geluk dat ik altijd de treinkaart van de vader mag lenen dus kost mij niks om naar New York te gaan!


Eenmaal in de stad hadden we afgesproken op Time Square, blijft mooi zelfs overdag. Lekker bijkletsen en natuurlijk vragen hoe iedereen hun eerste week was.


We begonnen bij Bryant Park, even opwarmen met een warme chocomelk en genieten van de zon. Al snel besloten we om de Subway naar SoHo te nemen en daar lekker te lunchen. Goed idee was dat het was heerlijk. Lekker door SoHo wandelen naar de Hudson River om New Jersey te kunnen zien. Was heel mooi. Daarna weer terug naar de stad en lekker naar huis, heerlijke dag gehad!


Tuesday, February 11th

Vandaag eerst gewoon de hele dag gewerkt maar in de avond hadden we een LCC meeting, dit is 1x per maand en dan kom je samen met een hele groep Au Pairs en dan ga je wat leuks doen. Nu waren we bij een basketball game van de universiteit in Pleasantville. Ik vond er niet heel veel aan vond het leuker om gezellig met Pia (een vriendin van de groep die 2 min verderop van mij woont) te praten en te kijken naar de cheerleaders en dansers.

Maar he nu heb ik dat ook een keer mee gemaakt!


Saturday, February 22th

Eerste trip is een feit! De wekker ging om 5:30 om naar Philadelphia te gaan! Ik ga met 3 Italiaanse meiden die ik ken van de trainingsschool. Eerst de trein naar New York van 6:30 om vervolgens een halfuurtje door de stad te lopen (wat geen straf is) naar het station van de FlixBus te gaan. De bus vertrok om 9 uur en kwam aan om 11:30 in Philly. Gelijk naar het hotel om te vragen of we de tassen daar achter konden laten. We checkten dus in bleek onze kamer al klaar te zijn dus konden gelijk naar boven top! We zaten op de 8ste verdieping (van de 26!!!). Onze kamer was echt heel groot! We hadden zelfs een bank en een keukentje en op de slaapkamer een balkon met mooi uitzicht! Jammer dat we er maar 1 nacht zijn..


Na het inchecken weer naar beneden en heeft iemand van de balie ons even laten zien wat de high lights van Philly zijn en waar we echt heen moesten.


We begonnen in de foodcourt, super druk en echt van alles te vinden! Van koek en snoep tot thais eten! Ik heb een stukje Old Amsterdam gevonden (Ja oké was iets duurder dan thuis maar ik was zo blij!). Ik heb het de meiden laten proeven en ze vonden het geweldig! Na ons helemaal vol gegeten te hebben zijn we weer naar buiten gegaan richting China Town, Liberty Bell en the old city. Eerste stop China Town, echt mooi om te zien. Vervolgens door naar Liberty Bell even door het glas kijken en hadden we het ook weer gezien (ga echt niet in een uren lange rij daarvoor staan). Nog even door naar the old city en daar vonden we een plekje waar ze vlaamse frieten serveerde, en binnen was een foto van de grachten van Amsterdam. Hierna zijn we nog naar de mall geweest maar werden we ook moe en hadden we honger. Pizza opgehaald en weer terug naar het hotel. Daar hadden we een fles Prosecco klaar liggen en muziek aan en gezellig praten.


Sunday, February 23th

We hadden geen zin om vroeg op te staan en we hadden al best veel gezien dus besloten we om om 9 uur de wekker te zetten en klaar te maken. Gelukkig konden we de tassen weer in het hotel laten zodat we die niet mee hoefden te slepen.


Als eerst zijn we richting de Rocky Steps gegaan, om daar te komen loop je lang een super lange straat met de vlag van elk land in de wereld, natuurlijk gingen wij opzoek naar Nederland en Italië. Bij de Rocky Steps zijn we natuurlijk naar boven gerend (even iconic zijn) en hebben daar heerlijk een uur in de zon gezeten, puur genieten. Natuurlijk ook foto’s gemaakt.

Daarna door naar de Philly Cheesesteak want dat moet als je daar bent en we hadden honger. Het was zo lekker maar enorm groot, konden het allemaal niet op. Daarna nog lekker naar allemaal shops en lekker winkelen. Niet veel gekocht behalve een hoed en eten voor op de terugweg.

Dit was een fantastisch weekend! Er gaan zeker nog meer trips komen en kan niet wachten!


Saturday, February 29th

Al voordat ik hier was wist ik dat een andere Nederlandse Au Pair (Valerie) die dezelfde week als mij begon ook niet heel ver van New York af woont. Dus vandaag hebben we een dagje samen in de stad afgesproken, zonder andere Au Pairs dus lekker dagje Nederlands praten (Yay!)


Onderweg even facetimen met de familie, want mijn ouders waren beide jarig afgelopen maand, en aangezien mijn verjaardag er ook aan komt werd er even gezongen voor mij! (Hadden ze misschien niet door maar had de tranen in mijn ogen en brok in mijn keel, zo lief van ze!)


We hebben heerlijk een dagje geshopt en slechte dingen gegeten want daar hadden we zo’n zin in! Het was een gezellig dagje ik heb enorm genoten! Thanks Val!


——


Dat waren de high lights van Februari alweer! En als je denkt dat ik door de weeks niks doe nee hoor dat valt mee, ik heb wat vrienden in de buurt en in vrije uren spreek ik vaak met hun af. Even lunchen, opwarmen in starbuck, naar tj-maxx, of gewoon een movie night (in Felicia haar movie theater in de kelder van het huis, ja je leest het goed ze heeft een MOVIE THEATER in haar huis!)


Hope you enjoyed my February high lights and see you next month!


x Maureen

Reacties

Reacties

Marion

Wat een gezellig verhaal over de maand februari. Heel leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. En nu al een musical gezien. Top. Liefs Marion

Yvonne

Fijn dat je het zo naar je zin hebt Maureen! Ben benieuwd naar je andere verhalen ?

Opa en oma

Heerlijk Maureen, dat je zoveel mooie dingen meemaakt, koester dat, zo’n rijkdom.!!! Wij wensen je een hele fijne tijd nog.????❤️. We verheugen ons op je volde verhaal

Valerie

Was heel gezellig schat! Gaan we vaker doen! Wij moeten ook maar snel een trip samen plannen. Dutchies only! ?

Bianca

Superleuk om te lezen dat je het zo naar je zin. Je doet allemaal leuke dingen, geweldig. Zou bijna jaloers worden......Oh wacht! Ben ik al!!!??

Mirjam

Lieve Maureen, zo leuk om je blogs te lezen! Je verveelt je in ieder geval niet, heb je ook geen tijd voor? Kijk alweer uit naar de volgende blog over de nieuwe maand.
Geniet ervan!

Wilma te Kempel.

Hoi Maureen je bent echt een levensgenieter.fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.En dat je nog een fijne tijd in Amerika hebt.Pas goed op je zelf.groetjes?

Mischa

Leuk de verhalen zo terug te lezen. Je maakt leuke dingen mee. Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

Je oompje?

PS alvast gefeliciteerd nog 2 nachtjes

Manon

Aahhhh wat leuk jou belevenissen? en gelijk een mooi dagboekje?
Ook ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen
have fun meis?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!