Maureen in Amerika

Corona Update Amerika

Hi all!

Ja het houdt ons allemaal bezig dat corona virus.. Het is zwaar en lastig en echt gewoon niet leuk. Maar iemand gaf mij een goed idee om jullie een beetje op de hoogte te stellen van de situatie hier in Amerika. Dus hierbij een corona update vanuit Amerika.

Het begon ermee dat iedereen het niet heel serieus nam. Het was hier ook nog niet zo heel groot. Maar toen het eenmaal groter werd moesten we ineens enorm veel handen wassen. En ik moest er goed op letten dat de jongste haar vingers niet in haar mond deed. Eerst was dit zo enorm vaak per dag maar dat is nog steeds wel zo, maar wel minder gelukkig.

Op woensdag 11 maart had ik een LCC meeting, dit is een meeting met je lokale begeleider en andere au pairs uit de buurt. We zouden eigenlijk naar een winkelcentrum gaan en daar zou een speurtocht zijn voor au pairs. Helaas omdat hier enorm veel mensen heen zouden komen hebben ze dat maar afgelast. We zijn toen maar met ons groepje een ijsje gaan halen. Daar buiten waren bankjes dus daar konden we zitten en praten. Dit was fijn. Maar toen was het tijd om naar huis te gaan.. Eenmaal thuis waren de ouders het nieuws aan het kijken en vertelde mij toen dat voor minimaal 30 dagen alle vluchten vanuit Europa naar Amerika niet meer gaan. Hier schrok ik wel enorm van.. Maar ik snap het wel.

Gelukkig gingen de scholen op dat moment nog wel door. Maar dit veranderde allemaal snel. Eerst zou de oudste deze week (de week van 16 maart) alleen maar maandag en dinsdag vrij hebben van school omdat de leraren nog even online school training zouden krijgen. Maar in het weekend werd duidelijk dat de scholen (ook die van de jongste) voor minimaal 2 weken dicht gaan. Ook de sporten van de meiden gaan niet door en de bibliotheek is dicht, we mogen niet meer naar het park en moeten dus thuis blijven.

De meeste ouders werken vanuit huis, maar de ouders van de meiden nog niet. Die moeten beide nog naar kantoor. Maar zelf denk ik dat dat niet heel lang meer gaat duren.

Ik heb het op dit moment erg zwaar en ik sta op het punt om naar huis te gaan, en dat is niet alleen om de corona virus maar gewoon omdat er zo veel is gebeurd waardoor ik gewoon zo moe ben en gewoon niet meer mezelf. Voor nu blijf ik nog, maar mocht dit nog veel langer gaan duren dan ga ik toch naar huis. Ik weet het, het is zonde. Maar nu roepen ze hier dat het wel 6 maanden kan gaan duren. Dan zit ik dus 6 maanden van mijn jaar binnen en mag ik niks, niet naar vriendinnen en niet reizen dat vind ik zonde van mijn jaar. Dan zit ik toch iets liever in quarantaine met mijn ouders in mijn eigen huis.

Heb je vragen kun je mij altijd een berichtje doen!
(Soms duurt het even voordat je een reactie hebt want krijg veel berichtjes haha)

Hou vol iedereen en onthou: goed je handen wassen en hou afstand van andere mensen!

Byeeee,

Maureen

Reacties

Reacties

Manon

Heejjjjjj maureen !!! Blij met je berichtje !!
Volg je hart en doe wat je gevoel je ingeeft lieverd er zijn nog genoeg wijze lessen en ervaringen in je leventje..
ach en met je ouders in karantiene (nieuwe woordspeling hier?) is het ook maar afwachten he??
Ik wens je veel goede gezond- en wijsheid en kijk uit naar je volgende bericht, take care??

Alida

Stay cool en even diep ademhalen. Liefs oma gijs

Valerie

We can do this Mau! Stay strong! Hopelijk lopen we snel weer samen door NYC ?

Mischa

Lieve Maureen
Ik denk niet dat het een half jaar duurt hoor. Eerder dik 2 maanden hooguit. En wat Manon zegt volg je hart en zoek de juiste bron en vorm je eigen mening.

Liefs Oomen Mischa

Marion

Hi lieverd. Doe wat je denkt wat goed voor je is. Stay strong.
Liefs Marion

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!