Maureen in Amerika

High Lights March 2020!

Hi all!


Hier alweer mijn 5e blog en de tweede maand is alweer voorbij!


Wednesday, March 4th

Happy 21st birthday to me! Yay legaal in de states! Het was niet een heel bijzondere dag, moest gewoon werken. Normaal heb ik een aantal uren vrij op woensdag maar helaas.. de jongste is al een paar dagen ziek en vandaag bleef ze nog een dagje thuis.. Ach niks aan te doen. Nog wel even met mn ouders en broer gebeld dus dat was fijn! 


In de avond uit eten geweest met een vriendin en dat was zo gezellig, het was een bar waar je ook kunt eten en de sfeer was fantastisch! En het eten was heerlijk! 

Ook had ze een klein cadeautje mee genomen. Een kaartje, M&M’s en Sour Patch Kids (mijn favoriete snoepjes hier) Super lief en niet verwacht! 

Toch nog wat leuks gedaan op mijn verjaardag.



Sunday, March 8th

Happy 5th birthday to my little hostkid! Hier keek ze echt al zolang naar uit! (Het grappige was dat ze wekenlang zei: ‘If I was born March 4th I would have been the same age as you!’ 

En hoe vaak we het ook probeerden uit te leggen bleef ze het zeggen, dus we gaven op en zeiden elke keer maar ja.

In de ochtend zijn we naar Rockin’ Jump geweest, dat is een trampoline park. En daarna weer naar huis en daar kwam de familie nog. Erg gezellig maar ook enorm vermoeiend en heel veel nieuwe namen (ben ze allemaal vergeten, oeps)


In de avond ben in uit eten geweest met een babysitter van een vriendin van de jongste, zij zelf komt uit South Africa maar is getrouwd met een Amerikaan. We hebben elkaar ontmoet in de bieb waar we  altijd op de oudste wachten. Daar zitten we dan en praten we gezellig. Ze zei al een keer eerder dat het haar gezellig leek om mij mee uit eten te nemen, ook omdat ik hier nieuw ben. Dit waardeer ik enorm! 


Wednesday, March 11th

Wat een dag was dit..

Ik heb alweer een paar dagen last van een bult op mijn wenkbrauw, deze was helemaal paars en deed zeer en kreeg er enorme hoofdpijn van. En omdat ik vandaag een aantal uur vrij ben kon ik mooi naar Urgent Care. Ik was nog geen 10 min binnen of werd al doorgestuurd naar de ER.. Dit was even schrikken. De familie en mijn lcc een berichtje gedaan dat ik daar heen moest en papa en mama even gebeld..

Toen ik daar kwam deden ze eerst moeilijk omdat ik niet het hele jaar in Amerika ben geweest. Gelukkig had ik nergens anders last van dus kon ik snel door. Ik moest uiteindelijk een ultra sound om te kijken wat het was en na intotaal 3,5 daar te hebben gezeten zeiden ze dat ik een cyste had die op een zenuw zit en dat veroorzaakt de pijn en de hoofdpijn. Als ik het leeg wil laten halen moet ik naar een plastisch chirurg. Doei ga daar geen bakken met geld aan uitgeven. Nu maar hopen dat het gewoon over gaat en er niks aan gedaan hoeft te worden.

Gelukkig was ik optijd thuis om de meiden van school te halen. Maar deze dag was erg zwaar.

En zoals je in mijn vorige blog kon lezen had ik in de avond een LCC meeting, dit was erg gezellig.


Sunday, March 15th

Rust na een pittige week. Woensdag was heftig en dan donderdag nog weer slecht nieuws gehad wat wel even moeilijk was te verwerken en dan ook nog eens lekker ziek gisteren.. Gelukkig voel ik mij vandaag een stuk beter en gaan we lekker met zijn alle naar het park en wandelen. Was een prachtig park!

Vandaag werd ook officieel duidelijk dat de meiden voor minstens 2 weken thuis blijven, school gaat dicht.. Ik ben er nog steeds niet helemaal wat ik nou wil.. Wil ik blijven of wil ik naar huis? Ik vind het allemaal maar lastig..


Quarantaine days:

Zoals iedereen zijn wij ook aan huis gekluisterd. Mijn uren zijn veranderd, van maandag tot vrijdag begin ik vanaf nu om 10 uur en ben om 6 uur klaar. En als het nodig is werk ik de extra 5 uur in het weekend. (Ik mag namelijk maar 10u per dag en 45u in de week werken) 

Kan nu in de ochtend lekker rustig aan doen. 

Ook al heb ik minder uur duren de dagen wel lang. De hele dag met de jongste en die heeft het af en toe erg moeilijk. Ze begrijpt niet helemaal waarom ze niet gewoon naar school, dansles of vriendinnetjes mag. Erg sneu om te zien. Maar he ik begrijp het ik vind het ook lastig.

Gelukkig maakt de moeder een soort schema waar we wat opdrachten voor de dag hebben. Dit vind ze (meestal) wel leuk! 

We hebben opzich wel wat geluk met het weer, af en toe een koudere dag (zelfs 1 dag sneeuw gehad op een maandag en op vrijdag liepen we in hemdjes buiten hahaha) maar meestal is het zonnig dus kunnen we lekker naar buiten.

Hoef ook niet meer te koken, want de moeder is of thuis of eerder thuis. Heerlijk is dat, want moet zeggen ze maken hier hele andere dingen en soms denk ik echt doe mij maar gewoon aardappels groente en vlees. We doen allemaal ons best en ik probeer te praten en merk dat het wel steeds beter gaat. 


Ik hoop dat alles snel weer naar normaal gaat! Want er staan wat leuke dingen gepland. Zodra we weer met het vliegtuig mogen gaan Valerie en ik naar Shanice in San Francisco! (Dutch Crew from Trainingsschool January 27th)

En met een vriendin hier in de buurt ga ik dan naar Boston. 

Voor nu opzoek naar kleine dingen om naar uit te kijken. Heb bijvoorbeeld wat kleding besteld en daar kijk ik nu naar uit. Het weer gaat alleen maar beter worden dus daar kijk ik ook naar uit! 

En heb ook Netflix Party uitgevonden dus dat doe ik nu met een vriendin hier uit de buurt af en toe, je kijkt samen dezelfde film en kan dan chatten! Is anders dan dat je samen een film kijkt maar toch leuk!


Hoop dat het met jullie in Nederland goed gaat. En stiekem mis ik wel wat dingetjes hoor! (Vooral paprika chips en snoepjes) 


See you next month (of eerder als er nog een extra update komt!)


x Maureen


Reacties

Reacties

Marion

Wat naar van die bult. Dat was zeker even schrikken. Hoop dat je er geen last meer van hebt. Weer gezellig verhaal en ik kijk alweer uit naar de volgende. Liefs

Alice

Maureen, wat ben je een toppet. Super goed dat je doorzet. En ook fijn dat je niet meer hoeft te komen. Goede leerschool voor een toekomstige juf. Je hebt alles gehad.

Opa

Leuk verhaal weer. Je hebt daar al heel wat vriendinnen! Veel liefs en houd je haaks !?‍♂️?

Carmen

Hé topper! Weer een mooi verhaal van jou, leuk! Ik ben trots op je?

Manon

Gezellig ! Weer een nieuwe update?
Hoop dat het snel beter gaat met je wenkbrauwtje..
Hier is het ook enigszins boring op de street, je mist iig niks? oké, behalve de paprika chips dan.. maar daar krijg je toch alleen een dikke kont van??daarom neem ik ze ook niet (meer)?
succes these days mau???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!